Rozhľadňa Dubeň – Žilina Požiadavka

Pridať do obľúbených Vytlačiť
Rozhľadňa Dubeň – Žilina  - Vyletik.eu

Popis vyhliadkovej veže Dudeň

Rozhľadňa alebo vyhliadková veža Dubeň sa nachádza na vrchu Dubeň, ktorý sa týči priamo nad mestom Žilina. Vyhliadková veža je položená vo výške 598 m n. m. Dostatočná nadmorský výška umožňuje skvelý výhľad na celé mesto Žilina. Ide o novo postavenú turistickú atrakciu postavenú v rokoch 2017 – 2018. Rozhľadňa Dubeň má výšku 27,4 metra a celkovo 10 poschodí.  Veža je vyrobená z oceľovej konštrukcie, ktorá je obložená drevom.

Vzhľad vyhliadkovej veže Dubeň mali na starosti architekti Ladislav Vikartovský a Gábor Nagy. Ich návrh zvíťazil s pomedzi ďalších 45 návrhov. Celková suma projektu bola 283.000 eur.

Rozhľadňa Dubeň je prístupná celoročne. K rozhľadni vedie turistická značka. Trasa k rozhľadni je pomerne nenáročná a vhodná aj pre rodiny s detmi.

Cesta a parkovanie

Ako sa dostať k rozhľadni Dubeň a kde zaparkovať? Dostať sa k rozhľadni môžete z mestskej časti Budatín (po červenej turistickej značke) alebo z mestskej časti Zádubnie.

Červená turistická značka - Budatín
Červená turistická značka začína neďaleko zámku Budatín, konkrétne pri spoločnosti Vallos a veterinárnej ambulancii Vetis. Tu sa nachádza aj autobusová zastávka a menšie parkovisko. Trasa vedie úzkou ulicou až n prvú križovatku, kde zabočíte doľava. Ďalej budete pokračovať asi 50 metrov, až prídete na miesto, kde sa nachádza nenápadná cestička medzi domami. Cestička vedie smerom hore respektíve smerom do lesa. Potom stačí len pokračovať po chodníku, ktorý vedie po hrebeni až k rozhľadni.

Neoznačená trasa - Zádubie
V mestskej časti Zádubie sa za miestnou krčmou nachádza odbočka na panelovú cestu smerom doprava. Panelová cesta vedie až po zásobník vody. Poľná cesta však pokračuje po lúke až do lesa, kde sa križuje s lesnou cestou. Lesná cesta vedie až k rozhľadni.

Celú trasu nájdete zaznačenú na mape nižšie. Neoznačená trasa (Zádubie) je na mape znázornená fialovou značkou.

Vybavenie

Mapa

Navigovať Pridať do mojej cesty

Poslať nové hodnotenie

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Ubytovanie v okolí

Nenašli sa žiadne položky.